Kalenderfoto Voorpagina 2013

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

kalenderfoto_2013

Het beeld van “De Sjansemaeker” in Roggel.

Wie staan op de foto:

Uitgebeeld is een vroegere sjansemaeker aan het werk, het symbool van de Roggelse carnavalsvereniging.

Waar is de foto gemaakt:

Vóór ‘La Rochelle’ in de Kerkstraat.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Het beeld is geplaatst bij gelegenheid van het 33-jarig bestaan van de carnavalsvereniging.

Wie heeft de foto gemaakt?

Onbekend.

Het beeld van de “Sjansemaeker” is geplaatst in januari 1986 het jaar dat de Roggelse carnavalsvereniging “De Sjansemaekers” 33 jaar bestond. ( 3×11).

Het beeld is gemaakt door de Nederweertse kunstenares Fien Breukers.

Het beeld is in 2011 met ‘La Rochelle’ verhuisd van de oude locatie op de Kerkstraat naar de nieuwe locatie op de Pastoor Hanraetsstraat