Bezichtigen museumboerderij

Uiteraard is het ook mogelijk om onzbordje_leimskoele heemkundeboerderij  “De Leimskoel” te bezichtigen.
Iedere zondag vanaf april tot november van 13.30 u. tot 16.00 u. bent u welkom.
Ook op de dinsdagochtend tussen 10.00 u. en 12.00 u. kunt u hier terecht.

Leden van de Heemkundevereniging Roggel zijn dan aanwezig en kunnen  u dan een en ander vertellen over hoe het alledaagse leven op een Limburgse langgevelboerderij er in de eerste helft van de vorige eeuw eruitzag.

U krijgt dan een kijkje in het woongedeelte maar ook de de stal en schuur komen aan bod. De werktuigen in de “sjop” zullen uiteraard ook worden bekeken.

Ook is het mogelijk om op verzoek rondleidingen te geven voor bijv. (buurt)verenigingen, fietsgroepen of bedrijven die een uitstapje organiseren.
Hiervoor kunt u dan contact opnemen met Jeannie van de Laar.
De boerderij is gelegen aan Kunnenweg 10  6088NV.

Wij zoeken ook nog enkele vrijwilligers die enkele keren per jaar een zondagmiddag aanwezig willen zijn om onze gasten te ontvangen en iets over het vroegere boerenleven te vertellen. Heeft U interesse, neem dan contact op met Jeannie van de Laar.

U kunt al een voorproefje krijgen door te kijken naar:

1. reportage van onze open dag op de Leimskoel in 2011

2. reportage van onze open dag op de Leimskoel in 2013