Werkgroepen

Onze vereniging wil meer mensen betrekken bij haar werk. Dat willen we doen door onze leden en vrijwilligers aan onderwerpen te laten werken die precies bij hun passen.

Zo kan bijvoorbeeld iemand die graag met foto’s werkt  samenwerken in een groepje met andere personen die dezelfde interesse hebben. Dat motiveert enorm. Mensen die graag met de computer gegevens verwerken kunnen dit werk ook in een groepje doen en er bijvoorbeeld voor zorgen dat met een bepaalde regelmaat nieuwe onderwerpen op de website verschijnen. Anderen voelen zich misschien aangetrokken door de historie van ons mooie dorp. Ook zij worden in staat gesteld om dit samen met anderen te doen.

Er zijn veel onderwerpen waarover nog heel wat bij elkaar gezocht kan worden en die nog moeten worden bewerkt. Daarnaast zullen de gegevens ook nog op de juiste manier moeten worden gerubriceerd en opgeslagen. Ook daar is kennis en ervaring voor nodig.

Welke werkgroepen zijn er dan?

• historie
  • toponymie en topgrafie
  • website
  • foto archief
  • film en video
  • uitgifte kalender
  • het verzamelen en vastleggen van verhalen, liedjes, gedichte e.d.
  • knipselkrant
  • archeologie /prehistorie
  • flora en fauna
  • genealogie en bidprentjes
  • de boerderij (de Leimskoel)

Elke werkgroep heeft een doel. Er is vast wel een onderwerp bij dat uw interesse heeft. Informeer eens geheel vrijblijvend bij een van onze bestuursleden of bezoek eens een van onze bijeenkomsten. U proeft de gezellige sfeer die u zeker zal aanspreken. Voor vragen of opmerkingen kunt u altijd een mail sturen naar één van onze bestuursleden. Klik hier voor de contactinformatie.