Kalenderfoto December 2012

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

kalenderfoto_december_2012

Groepsfoto Seniorenkoor Roggel in 2003.

Wie staan op de foto:
1Corrie Boxe-Turk11To Heijnen-Hobus
2Annie Louise12Fien van de Beuken-van Heur
3Mietje Vrenken13An Ebus-Seerden
4Mia Voermans-Claessens14Lies Baetsen-Beek
5Drieka Pouls-Coenen15Lies Vullers-Nijssen
6Leny Mennen-Wulms16Fien Kirkels-van Riet
7Trui Hendriks-Linssen17Mia Beenders-Geuns
8Huub van Oostaijen (dirigent)18Tiny Roelofsen-Kurstjens
9Mia Verdonschot-Linssen19To Peeters-Janssen
10Toos van de Heuvel-Dirkx
Waar is de foto gemaakt:

Aan de Kerkstraat voor de heg van de tuin van de familie Mennen tegenover het oude La Rochelle.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

De kalenderfoto is gemaakt bij gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het koor in 2003.

Wie heeft de foto gemaakt?

Frits Levels.

Verzameld door Frits Levels:
In 1961 is in Roggel een Bejaardenvereniging opgericht. Naderhand is deze naam veranderd in Seniorenvereniging. De leden konden deelnemen aan diverse activiteiten zoals: koersbal spelen, kegelen, gymnastische oefeningen, kaarten enz.
In 1978 heeft een groep personen uit het bestuur, waaronder Cor Geurts, Sjel Bex en Wullem Verkoelen, het initiatief genomen om een zangkoor op te richten. Op 10 april 1978 is het koor officieel opgericht en het kreeg de naam: “ Leudal Echo”. Dit seniorenkoor telde bij de oprichting 42 leden. Het was een gemengd gezelschap van nonnen, vrouwen en mannen. De leiding was in handen van dirigent Huub van Oostaijen
Het repertoire was en is nog steeds zeer gevarieerd. Het bestaat o.a. uit kerkelijke liederen, kerstliederen, volksliederen maar ook Duits- en Engelstalige liederen.
Er wordt o.a. opgetreden bij Kerst- en Paasvieringen, bij bijeenkomsten van de Seniorenvereniging en bij vieringen in de kerk. Ook wordt er deelgenomen aan korenmiddagen waarbij ook andere seniorenkoren acte de présence geven.
In 2010 is dirigent Huub van Oostaijen, om gezondheidsredenen, gestopt met de leiding van het koor. Het aantal koorleden was ondertussen drastisch gedaald. Huub is inmiddels overleden.
Het bestuur van de Seniorenvereniging is toen op zoek gegaan naar een andere dirigent. De keuze is gevallen op Mevrouw Veronica Peerboom-Chujanova. Zij is afkomstig uit de stad Minsk in Wit Rusland. Veronica is op 11 januari 2011 begonnen als dirigent. Sindsdien is het ledenaantal weer iets toegenomen en op het moment telt het koor een zestiental leden, allemaal vrouwen. Nieuwe leden, ook mannen, zijn welkom.
Leudal Echo repeteert elke maandagmorgen van 10.30 uur tot ongeveer 12 uur in gemeenschapshuis La Rochelle.

Op 16 december 2012 is er een kerstconcert in La Rochelle samen met zangkoor Melodia uit Roggel en een koor uit Heibloem.
Hierbij een foto van het huidige koor (2012) met inzet de dirigent Veronica:

kalenderfoto_december_2012_1