Kalenderfoto september 2021

Foto omstreeks 1952.
Onderwijzend personeel van de meisjesschool St. Theresia.
V.l.n.r.:
1e rij: Zuster Valesca, Mevr. van den Beuken van Ratingen (Moeder van den Beuken), Zuster Maria Catharina.
2e rij: Juffrouw Toos Beeren, Juffrouw Tiny Veltmans en juffrouw Truus Cauven.

Van Zuster Valesca is weinig bekend. Zij behoorde evenals Maria Catharina tot de Zusters Franciscanessen. In Heythuysen in het klooster heeft een zuster Valesca gewoond die onderwijzeres was (Nella Versteegen). Waarschijnlijk is zij dit.
Zuster Maria Catharina  en Juffrouw Veltmans zijn respectievelijk 21 en 46 jaar werkzaam geweest aan de meisjesschool. Ze namen samen afscheid in juli 1968. Juffrouw Veltmans was dus vanaf het begin van de meisjesschool (1923) aan de school verbonden.

Mevr. van den Beuken van Ratingen (Moeder van den Beuken) was heel veel jaren in het Roggelse onderwijs werkzaam. Zowel op de St. Theresiaschool (meisjes) maar daarvoor en ook weer daarna op de St. Josefschool (jongens)

Truus Cauven is van de Cauven familie op de Laak. Ze is later gaan werken in Nieuw-Guinea en is daarna  in Heythuysen gaan wonen.
Juffrouw Beeren was ook van Heythuysen. Ze was een dochter van de toenmalige koster van Heythuysen.