Kalenderfoto augustus 2021

Foto uit 1954.
Personen op de foto v.l.n.r.
Zittend: Jan Heijnen,Staand: Nol Heijnen, Tjeu Heijnen, Mie Pellemans met Riet Verstappen op schoot,  Mien Peeters met Lies Verstappen op de arm.

De familie Heijnen woonde vroeger op de Heide, waar nu Mark Thijssen woont. (laatste huis links als je komende vanaf de Schansdijk de Heide oversteekt). Vader Theu Heijnen kocht de boerderij in 1930 van Vloams Sjang (die naar Maasbree verhuisde). De boerderij brandde een half jaar later totaal af en Theu bouwde een nieuwe boerderij. Bij Heijnen hadden ze vijf kinderen: Jan, Nol, Piet, Michel en Mia. Nol nam de boerderij in 1963 over en verkocht ze 20 jaar geleden aan Mark Thijssen. Die brak de bestaande boerderij af en bouwde er een nieuw huis. Nol woont nu op de Grote Laak.
Verstappen en Peeters waren de buren. Mia Pellemans (haar moeder was na het overlijden van haar man Pellemans hertrouwd met Verstappen) en Mien Peeters waren goede vriendinnen. Ze hebben dus beiden een (half)zusjes van Mie op de arm.