Kalenderfoto november 2018

Foto is gemaakt in 1958, omdat de personen op de foto zijn geslaagd voor het melkdiploma

Zittend op een melkbus: Har Mennen van het Nijken. Verder staand v.l.n.r.:Jo Scheepers, Nelly Scheres. Wim Vullers, Margriet Derks en Piet Pellemans.

De melkcursus werd in die tijd gegeven voor jonge boerendochters en zonen. Het melken was in die tijd nog vaak  handwerk.
Uiteraard werd de cursus gegeven op plaatsen waar melkvee voorhanden was om te oefenen. In dit geval was dat op Marleetjeshof.
Naast de kunst van het melken werd er ook nog onderricht gegeven in de hygiëne rondom het melken en het bewaren van de melk.
Uiteraard kreeg men na het examen ook een diploma. Hieronder het diploma van Har Mennen

Heeft u nog opmerkingen aanvullende info of andere oude foto’s, dan horen wij dat graag van u via mail, telefoon of ons contactformulier.