Kalenderfoto juli 2020

Foto van de familie van den Beuken.
Personen op de foto v.l.n.r.:
1e rij zittend: Moeder (Anna Maria Wilhelmina) van den Beuken–van Ratingen (1895-1974) en Henri (Hendrikus Petrus Hubertus ) van den Beuken ( 1890-1959).
2e rij staand: Toos, Annie, Jacques, Jan, Truus, Miet en Jon.

De familie van den Beuken is een bekende familie in Roggel.
“Moeder” van den Beuken, zoals ze in Roggel werd genoemd,  heeft een hele Roggelse generatie de eerste beginselen van het lezen en schrijven bijgebracht als juffrouw van de eerste klas. (ze is o.a. enkele jaren werkzaam geweest aan de Theresiaschool en een lange tijd aan de Jozefschool). Van haar kinderen kende in Roggel iedereen de al overleden zonen Jacques (de schilder) en Jan (van café-restaurant de Beukelaar).
Van de dochters is Truus (woont nog  in Heythuysen)  bekend van “Truu en Truu”. Toos is ook al geruime tijd overleden en  was getrouwd met  Eduard Nazarski  van de muziekhandel en kwam men vaak in de muziekwinkel tegen. Miet en Jon hebben in Beesel gewoond maar zijn inmiddels ook overleden en Annie woont nog in Heel

De familie woonde in het huis naast de jongensschool in de Kerkstraat. Jacques heeft daar later nog jaren lang zijn schildersbedrijf gerund. (Hij is later verhuis naar de Raadhuisstraat.) Het huis is gesloopt in 1978 gelijktijdig met de oude school (toen Verenigingsgebouw) om plaats te maken voor La Rochelle versie 1. Inmiddels ook weer gesloopt en nu staat er het Gezondheidscentrum.