Kalenderfoto augustus 2020

Foto uit 1939. De familie Stappers(Laak).
Woonhuis gebouwd door Sjang Stappers.
Personen op de foto v.l.n.r.
Zittend: To en Lies
Staand: Trui, moeder, vader
Balkon: Jan en Marie.
Dit typisch jaren dertig huis op de Grote Laak (hoek Vrijkensstraat) is door de vader Sjang Stappers die aannemer/metselaar was gebouwd. Het oude huis van de familie Stappers lag achter dit huis aan de Vrijkensstraat, maar is in 1957 afgebroken. Vader Stappers heeft later nog lang bij zijn dochter Trui (die met Toon Salimans getrouwd was) op de Grote Laak gewoond.
Een beschrijving van het gezin kunt u nog lezen bij een foto van de kalender 2012: klik hier

Het huis is rond 1948 verkocht aan Tjeu Mertens zoon van oud burgemeester Mertens van Roggel en Heyhuysen. Hij had een assurantiekantoor. In 1958 werd het huis alweer verkocht aan de familie Buskes, die er een dekkledenfabriek bij bouwden, die inmiddels al door de 3e generatie van deze familie  wordt gerund.