Kalenderfoto juli 2018

Foto omstreeks 1940.
De familie Pijls.
Personen op de foto v.l.n.r.:
1e rij: Greet, Godefridus (Stichels Fried), Christina Rademaekers en Trui.
2e rij: Mien van Horne-Pijls, Sjeng, Joep, Stien, Wiekes en Nel.

Van Frits van Horne uit Haelen kregen we de volgende bijdrage over deze foto  waarvoor hartelijk dank:
“Mijn overgrootvader Joannes Pijls overleed in 1872 op jonge leeftijd(32 jaar). Hij had toen 2 kinderen, te weten Godefridus(mijn grootvader, waarnaar ik genoemd ben) en Gertrudis. Mijn overgrootmoeder trouwde later in 1875 met Josephus Stichels uit Helden. Uit dit huwelijk volgde nog een zoon, Johannes(Sjang), geboren 1878 en ongehuwd overleden in 1950. Hij heette dus Stichels-Sjang en mijn grootvader(geboren in 1870) werd daarom Stichels-Fried genoemd.
-Joep, de oudste, trouwde met Trui Claessen en bleef in Roggel wonen.
-Trui, de 2e, heeft vele jaren gewerkt bij de bekende professor Dubois, eerst in Haarlem en later op de Bedelaar. Zij trouwde op latere leeftijd met Matje Nelissen en runde in Roermond café de Landbouw nabij het Wilhelminaplein. Later verhuisde ze naar Haelen.
-Wiekes(Ludovicus) trouwde met Anna Beckers en ging in Meijel wonen.
-Greet trouwde met Lei Gubbels(Lei van Nol) en bleef ook in Roggel wonen.
-Stien(Christina) trouwde met Baer Linssen uit Beegden en ging ook daar wonen. Op latere leeftijd verhuisden zij naar Baexem.
-Jan(of Sjeng), mijn peetoom, trouwde met An Brentjens uit Heythuysen en bleef ook in Roggel wonen.
-Mien, mijn moeder, trouwde met Sjeng van Horne uit Haelen en ging daar wonen.
-Nel, de jongste, trouwde met Jan Brentjens uit Heythuysen(broer van An), en ging in Maashees wonen. Op latere leeftijd verhuisden zij naar Overloon.
Jan, Mien en Nel trouwden gelijkertijd op 28 mei 1946. Dat was dus 3xPijls, 2xBrentjens en 1x Van Horne als vreemde eend in de bijt.
Tot 1911 woonden ze op de Blenkert. Daarna zijn ze gaan wonen gaan wonen op Ophoven in het pand achter Geene-Manus, waar nu de broers Houben(Mechele) wonen. Mijn moeder is daar in 1916 geboren. Daarna zijn ze in de twintiger jaren verhuisd naar het pand van Mooren op Ophoven 50″.

Heeft u nog opmerkingen aanvullende info of andere oude foto’s, dan horen wij dat graag van u via mail, telefoon of ons contactformulier.