Kalenderfoto augustus 2018

Foto anno 1985.

Woonhuis van de Familie Caalders op de Grote Laak.

Hier woonde Rie Caalders met zijn vrouw. Hij werd ook wel “Broor Rie” genoemd. Ze hadden geen kinderen.
Het huis stamt uit 1911, maar ook eerdere generaties Caalders woonden al op deze plek. Het werd in 1997 helemaal verbouwd.
Momenteel woont Iwan Caalders hier.
Klik hier om te zien hoe het er nu uitziet.
Op de site van  “Oos Naer” bij de gezinsoverzichten vinden we over Rie de volgende gegevens:

Hendrikus Joseph, geboren te Roggel op 6 september 1905, overleden te Heythuysen op 8 april 1985, begraven te Roggel.
Hij is getrouwd op 30 april 1948 met Anna Maria Catharina Beerens, geboren te Nederweert op 19 april 1915, overleden te Roermond op 16 augustus 1977, begraven te Roggel op 20 augustus 1977.

In Roggel woonden ook nog:
– zijn  broer Peter Johannes Caalders op de Blenkert. Waar momenteel zijn zoon Jo woont.
– zijn zus  Christina Caalders die getrouwd was met oud koster Christiaan Pijpers, die woonde op de Raadhuisstraat.

Heeft u nog opmerkingen aanvullende info of andere oude foto’s, dan horen wij dat graag van u via mail, telefoon of ons contactformulier.