Kalenderfoto oktober 2020

Foto anno 1960.
De bestelauto van de melkboer Geel Dirkx, met zoon Jan voor de auto.
De foto is gemaakt op de Mertensstraat waar toen net de eerste huizenblokken waren gebouwd.

Geel Dirkx , beter bekend als Piete Geel, was vele jaren één van de twee melkboeren in Roggel. Sjra Levels was de andere. Beide melkboeren hadden hun eigen route. Geel was in dienst bij de fuus: Coöp melkfabriek St. Antonius in Heythuysen. De Roggelse fuus op de Koppelstraat was toen al niet meer als fuus in gebruik. Het assortiment was erg beperkt:
-losse melk en karnemelk die werd afgemeten in een liter.
-in flessen: melk (gesteriliseerd), yoghurt, vla (chocolade en vanille) en gortepap.
-en dan was er natuurlijk nog de roomboter en op bestelling werd ook slagroom geleverd.
De ouderen kunnen zich misschien nog herinneren dat Geel tot enkele jaren eerder met paard en wagen de melk bezorgde. Helaas hebben we daar geen foto van. Mocht iemand daar nog een foto van hebben dan houden we ons zeer aanbevolen.