Kalenderfoto april 2022

Foto omstreeks 1952.

De familie Gubbels-Pijls.
Personen op de foto v.l.n.r.:
1e rij: Vader Lei Gubbels, Lo Gubbels, John Gubbels, Fien Gubbels en moeder Greet Gubbels-Pijls,
2e rij: Frans Gubbels, Thijs Gubbels, Frits Gubbels en Tien Gubbels.

De familie  van “Nolle Lei” (1903-1983) en “Stichels” Greet (1908-2010) woonden op de Kleine Laak.  Op de plaats waar nu Henny Manders een nieuw huis heeft gebouwd.
Nolle Lei was metselaar en heeft vele jaren bij aannemersbedrijf gebr. Houben  (ook wel Helmke genoemd, later Jac Smolenaars)  gewerkt. Hij was een broer van o.a Nolle Tjeu (ook op de Kleine Laak en buurman), Sjeng van Nol (woonde op de Raadhuisstraat) en van Neel (de vrouw van slager Keunke)
Greet was o.a. een  zus van Stichels Sjeng en Sef (woonden beiden op de Burg.Mertensstraat). Hoe de familie Pijls aan de naam Stichels kwam kunt u lezen bij de foto van mei 2018. Daar is de familie Pijls uitgebreid beschreven door Frits van Horne.

Hier onder nog een foto van het huis van de fam Gubbels -Pijls op de Kleine Laak .