In memoriam Jos Metsemakers

Op donderdag 22 juni is ons medelid Jos Metsemakers overleden.

Jos kwam in 2015 bij onze vereniging.  Het was direct duidelijk dat de heemkundeboerderij “de Leimskoel “ zijn grootste interesse had.  Jos was de zoon van slager Jan Metsemakers die vanaf de jaren 50 een slagerij runde op het Ophoven. Veel van de spullen uit deze slagerij, waaronder de prachtige toonbank  zijn dankzij Jos te bezichtigen op de heemkundeboerderij “de Leimskoel”. Hij richtte er een echt slagershoekje in, dat hij op de dinsdagochtenden onderhield en uitbreidde. Door voortschrijdende ziekte werd dat echter steeds moeilijker. Maar pas kort geleden was hij toch nog eens op “de Leimskoel” om er samen met zijn naaste familie te lunchen.

Maar Jos zijn interesse in het verleden ging verder dan de spullen uit de slagerij.
Hij was bij iedere lezing of presentatie present. Bijna altijd  vergezeld van zijn vrouw Corrie, van wie hij helaas vorig jaar afscheid moest nemen.
Hij bleef tot het laatst geïnteresseerd.
Zo mochten we hem onlangs  nog welkom heten op een lezing over huisslachtingen en ook bij de beide presentaties in Beek en Bos onlangs  was Jos uiteraard van de partij.
Maar het slagershoekje op de heemkundeboerderij is en blijft  zíjn presentatie aan het heem Roggel.

Wij wensen zijn familie heel veel sterkte met het verlies van Jos.