Roggels Blaadje 11 december 1954

klik op deze afbeelding om het Roggels Blaadje te lezen

Deze maand het Roggels Blaadje van 11 december 1954 met daarin weer de gebruikelijke rubrieken, maar ook nieuws van de kwartjesactie. (Kwartjesacties werden in die tijd veelvuldig gehouden om diverse redenen. Kan iemand ons vertellen waar de opbrengst van deze kwartjesactie voor was?) Ook het bekendmaken van de openingstijden van de Boerenleenbank (zelfs op zondag) laat een grote tegenstelling met de huidige toegankelijkheid bij banken zien. Daarnaast veel advertenties met het oog op kerstmis. Hieraan toegevoegd is een opmerkelijk artikel dat met het Roggels Blaadje werd verspreid onder de Groene Kruis leden. Hierin wordt besproken hoe moeilijk het voor de organisatie is om de kraamhulp en gezinszorg te laten  functioneren.