Oogsttijd op de Leimskoel

Het zonnige en droge weer heeft er voor gezorgd dat het koren (rogge) genoeg gerijpt is om geoogst te worden.
Donderdag 5 juli vanaf 9.00 uur zal met zicht en pik een aanwerk gemaakt worden en zal het gemaaide koren gebonden worden.
Op  zaterdag 7 juli zal er gemaaid worden met de tractor en  zelfbinder. Ook vanaf 9.00 uur.
Een gedeelte van het koren zal op 19 augustus op de oogstfeesten van Eynderhoof te Nederweert-Eind met de dorsvlegel gedorst worden.

Geïnteresseerden zijn van harte
welkom om te komen kijken.

Inmiddels heeft de oogst plaatsgevonden.
Nard Peeters heeft er een leuke film impressie van gemaakt.
Klik hier om die te bekijken.