Kalenderfoto maart 2021

Personen op de foto v.l.n.r.
Pierre Seuren, Harry Bongers, daarvoor Piet Bongers, Gerrit Geurts, persoon achter tegen de muur onbekend en Harry Raemaekers.

Deze foto is gemaakt omstreeks  1950. De “grote” jongens zijn dan ongeveer 10 en geboren rond 1940. Ze komen waarschijnlijk uit de kerk, want twee hebben hun misboek(je) in de hand. Ze zullen ongetwijfeld klasgenoten zijn geweest.
Pierre Seuren was een zoon van fam. Seuren-Beckers (Seure Pièr) Ze woonden naast de oude jongensschool op de Kerkstraat. (Nu tussen CAR22 en het Gezondheidscentrum) Pierre is in 2020 overleden.
Harry Bongers was een zoon van Sjang Bongers (Luute Sjang) en Marie Vullers op het Heufke. De woning lag van de provinciale weg uit gezien aan de linkerkant. Har is gestorven in 2012. Piet was één van de  “kleine” broertjes van Harry. Hij is gestorven in 2004.
Gerrit Geurts is een zoon van Cor Geurts(Meister Geurts) en Nella Derix. De familie Geurts woonde op de Tramstraat op het huidige nummer 17 tegenover de Groenstraat.
Harry Raemaekers is een zoon van Lambert Raemaekers (Sébaas Bèrke) en Louisa Tacken. De fam. Raemaekers woonde in het huis bij hun molen op de Koppelstraat.
De foto is gemaakt vóór de muur van café en kruidenier van Soest (nu café Briels naast de Beukelaer).