Kalenderfoto juni 2015

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

06juni

Bakker met bakfiets.

Wie staan op de foto:

Bakker Rie Smeets op de Kleine Laak met bakfiets en dochter Marjo? (Zie reactie)

Waar is de foto gemaakt:

Kruising Kleine Laak/Kerkveldweg richting Provinciale weg. Vanuit de provinciale weg gezien liep de weg toen  met een flauwe bocht (nog zichtbaar op de foto) links van de bakkerij. Later toen de weg verhard werd is hij recht getrokken en liep de weg rechts van de bakkerij.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Eind vijftiger jaren van de vorige eeuw.

Wie heeft de foto gemaakt?

Bakker Harrie (Rie) Smeets had een bakkerij en levensmiddelenwinkel op de hoek van de Kleine Laak.
Het huis van ” Nieskes Til” (Jan en Til Nijskens, later  bewoond door Lemmen en nu Dirkx) is rechts zichtbaar en het afgebroken  huis van “Helmke” (Houben) is links zichtbaar. Daarachter is de werkplaats nog zichtbaar.
Rie Smeets was een zoon van Godefridus (Frits) Smeets en de winkel werd daarom ook wel “bekker Fritske” genoemd. Rie was getrouwd met Bets Alofs. Ook Bets’ zus Anna woonde bij de familie in. Zij werkte vaak in de levensmiddelen winkel.

Reactie van Annelies Smeets:
“Op de foto van juni 2015 staat wel zeker mijn vader Rie Smeets, maar het meisje op de bakfiets is NIET mijn zus Marjo, noch een van zijn andere dochters.
Het is namelijk Corrie van Tante Truus.
Truus Smeets was de zus van Pappa, ze trouwde met Sjra Roumen en hadden een topslagerij in Roermond. Corrie is een van onze (oudere) nichtjes dus. Zij was op vakantie bij ons en mocht op de bakfiets, hetgeen voor iedereen grote pret was natuurlijk.
Corrie trouwde met  Jo van Roy, zij wonen sinds jaar en dag in Horn.”

Mocht u nog interessante informatie hebben over deze foto of nog andere foto’s, dan horen wij dit graag van U via ons contactformulier of via hvrroggel@gmail.com of via een andere weg. Bij voorbaat dank.