Kalenderfoto Juni 2011

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

heemkundekalender_juni_2011

Excursie van de Roggelse Boerinnenbond naar AaBe Wollen Stoffen Fabriek te Tilburg.

Wie staan op de foto:

Waar is de foto gemaakt:

AaBe Wollen Stoffen Fabriek te Tilburg.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Wie heeft de foto gemaakt?

Onbekend.

Geschreven door: Corrie Derks- Scheepers.

Op 14-5-1968 ging de Boerinnenbond van Roggel een excursie maken naar AaBe Wollen Stoffen Fabriek in Tilburg. We vertrokken met een volle bus vanuit Roggel. In de fabriek werd een rondleiding gegeven en konden we zien hoe die prachtige stoffen en dekens werden gemaakt. De dekens gaan een leven lang mee. De gordijnen hebben mooie kleuren en worden niet vaal van de zon. Na de rondleiding werd onder de deelnemers een deken verloot. Deze werd gewonnen door Mevr. Boonen – Fijten.

Geschreven door: Nelke Versteegen.

Dit is een hele mooie foto omdat er mensen op staan die er niet meer zijn, maar ook mensen die hier nog herinneringen aan hebben. Mijn moeder had deze foto ook, en misschien weet iemand hoe dit geregeld is geweest bij eventuele nabestellingen?