Kalenderfoto juli 2023

Foto: Pastoor Hanraetsstraat 1967.
Kermis in Roggel, op weg naar het kermisplein.
Op de achtergrond Café Simons. Rechts is nog de etalage van bakkerij  Stemkens te zien.
Personen v.l.n.r.:
Gonnie Geuijen, Hennie Knippenberg, Nellie Joosten en Corrie Dirkx.

In 1958 stond de kermis op het Pietersplein, zoals het officieel heet, maar iedereen noemde het ” ’t kermisplein”.
In die tijd stond er op kermiszondag/maandag altijd een fotograaf die foto’s maakte van iedereen die de kermis bezocht.
Die foto’s werden een week later bij Jac van Lier of Frans Berger te koop aangeboden.
Velen maakten daar gebruik van, omdat in die tijd het bezit van een fototoestel echt nog niet standaard was.

Heeft U ook nog dergelijke (of andere) foto’s? Maak er ons dan deelgenoot van, door ze te scannen met scanner of desnoods met een telefoon en  ze naar ons te  sturen via:

Foto inzenden

Maar als U dit te omslachtig vindt: we komen ook graag even langs.