Kalenderfoto Juli 2012

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.

kalenderfoto_juli_2012

Zicht op Markt-Dorpstraat in 1965.

Wie staan op de foto:

Zie omschrijving foto beneden.

Waar is de foto gemaakt:

Vanaf het Marktplein.

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Niet bekend  (prentbriefkaart?).

Wie heeft de foto gemaakt?

Onbekend.

( Herinneringen samengesteld door Mia Brunen-Vissers.)

Zicht op Markt-Dorpsstraat. (Mogelijk een foto uit het gemeentearchief)  Links op de foto het woonhuis van Jean Wagemans tegenwoordig bewoond door Leon Wagemans.   Dan de voormalige winkel en slagerij van Coen Brunen. Afgebroken anno 1977.   Van mei 1923 tot september 1925 was dit pand tijdelijk ingericht als klooster voor de zusters totdat het nieuwe klooster aan de Kloosterstraat gereed was. (Het pand was toen eigendom van de heer Baeten, later van de fam. Wagemans en toen werden er 3 woningen van gemaakt.   Rechts: De Apollolaan, de Roggelse Beek, door de bomen heen, enigszins zichtbaar het pand van Slagerij Giel.Brunen (zoon van Coen), verder het pand van de Fam. Gubbels, en achteraan met witte gevel, bakkerij Houben.