Kalenderfoto januari 2022

v.l.n.r.
Sjra, Hein, Coen, Piet.
Bij gelegenheid van de eerste H.Communie van Hein en Coen en de plechtige
H.Communie van Sjra en Piet.
De foto is zo te zien gemaakt in de boomgaard achter hun huis.
De familie van Roy bestond uit Rie v. Roy en zijn vrouw Drieneke van Lier en de kinderen Piet, Sjra , Griet,  Jan  en de tweeling Hein en Coen. Piet was medeoprichter van  de heemkundevereniging en jaren lang bestuurslid. Hij is in 2009 overleden.
Ze woonden in de langgevelboerderij op de hoek van de Kloosterstraat en de Heverstraat, het ouderlijk huis van moeder Drieneke.  (klik hier voor de locatie)
Vader Rie werd in de volksmond ook wel “Rie van Kaat” genoemd, naar zijn moeder Catharina van Roij-van den Berg.
De ouderlijke woning van Rie was een eindje verder op de Heverstraat. De boerderij waar later de fam. Bonten woonde.(ongeveer waar nu de brandweerkazerne ligt). Vader Rie en moeder Drieneke waren dus buurtgenoten.