Kalenderfoto januari 2018

Klik op de foto voor een vergroting
Omschrijving van de foto:

Foto anno 1955. De Bacchusclub. Een zeer bekende vriendenclub in Roggel.

Personen op de foto v.l.n.r.:

Jan Coenen, Sjaak Bongers, Sef Smeets, Frits Coenen, Piet Salimans,onbekende dame, Harrie Alofs, Jan Klompen, Frans Theelen, daar achter Jan Coenen (van Fried), Rie Coenen, daarachter half zichtbaar onbekend, Jan Stappers, daarnaast onbekend.
(Deze foto is van een glasnegatief van Jan van CoenenFried die ook op de foto staat. ).

Bacchus was in de Romeinse mythologie de god van de wijn en de dronkenschap. Men mag aannemen dat dit in deze groep ook bekend was en dat men deze naam dus wel passend vond. Des te verwonderlijker dat ze hier allemaal aan de koffie zitten. De plaats waar de foto is gemaakt is ook niet bekend. Maar het grote probleem is de namen van de onbekenden op deze foto. Met name de enige mooie jonge dame in dit gezelschap, (ofschoon er helemaal links op de foto ook nog een dame half zichtbaar is) heeft al menige naam doen opnoemen, maar we hebben geen enkele zekerheid hierover. Wie kan ons (met of zonder zekerheid) de naam van deze dame (of de onbekende heren) noemen? Laat het ons horen.

Van Annie Hebben – Coenen kregen we de volgende reactie waarvoor onze hartelijke dank:
“volgens mij is de foto genomen in het café van Theelen. waar nu de winkel is, en de jonge dame op de foto is volgens mij Drien Theelen-Vullers.
Maar ik weet het niet zeker.”

Van Wiel Klompen kregen we de volgende aanwijzing: kijk eens op de kalenderfoto van januari 1992. Veel van dezelfde personen en daar staat ook Leny Wulms bij. Lijkt erg veel op de dame op deze foto.

Heeft u nog opmerkingen aanvullende info of andere oude foto’s, dan horen wij dat graag van u via mail, telefoon of ons contactformulier.