Kalenderfoto april 2015

kalenderfoto_april2014

Priesterfeest Joep van Lier 18 april 1965

Personen op de foto v.l.n.r.:
1e rij: Ria van Lier, Coen van Lier, Leny Geenen, Herman Geenen, Annie van Lier, Coen van Lier.
2e rij: Jac van Lier, Mia Geenen van Lier, Liza van Lier-Frenken, Lei Geenen, vader Coen van Lier, moeder Lien van Lier-Deckers, Cor van Lier, Joep van Lier, Zuster Melchiades (Miet van Lier), Helena van Lier-Baats, Piet van Lier, Door van Lier-Neessen en Baer van Lier.

Deze foto is genomen voor het ouderlijk huis op het Ophoven door fotograaf Bongers uit Heythuysen.

Jozef Arnold van Lier werd geboren op 13 dec. 1937 te Roggel. Hij kwam in 1950 naar Ste Marie te Schimmert.
Op 8 sept. 1959 legde hij zijn eerste gelofte af in Meerssen en op 27 maart 1965 werd hij in Oirschot tot priester gewijd. Hij was nu pater bij de Montfortanen.
Na zijn wijding wilde hij graag naar de missie in Indonesie.
Na een interne opleiding vertrok hij in okt. 1965 naar Yogyakarta op Java voor een eerste oriëntatie. Daarna ging hij naar de montfortaanse missie in Borneo. (het huidige Kalimantan).
Van 1966 tot 1978 was Joep pastor in Sedjiram en in Putussibau.In 1978 werd hij pastor van de kathedraal van Sintang, vicaris-generaal en hoofd van de sociale dienst van het bisdom.In 1985 werd hij diocesaan econoom.
In 1990 volgde een sabbat-jaar in Jakarta en daarna was hij pastor in Cimahi en Bandung tot hij in 1998 terugkeerde naar Sintang, als huisoverste van BIara Montfort.
Hij bezocht geregeld zijn familie in Nederland en met veel goede gaven keerde hij dan naar Zijn Indonesie terug.
Op 1 maart 2011 is hj overleden en op 3 maart werd er een plechtige uitvaartdienst gehouden in Sintang, waarna hij op het kloosterkerkhof is begraven.
Op zaterdag 12 maart werd hij tijdens een mooie dienst in Roggel herdacht door zijn familie, vrienden en paters Montfortanen

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen.