Jan Hendriks laat Roggel in kleur herleven.

Onze oud dorpsgenoot Jan Hendriks (zoon van ‘Sjeng van Graad aan de Baek) heeft een 25 tal kleurrijke schilderijen gemaakt van oude dorpsgezichten. Hij heeft die gemaakt naar oude ansichten en foto’s die uiteraard in zwart/wit zijn . Op geheel eigen wijze heeft hij die fantasievol omgezet naar prachtige kleurrijke schilderijen. Tijdens een expositie op 25 en 26 mei zullen deze van 11.00 tot 17.00 uur te bewonderen zijn in Gemeenschapshuis La Rochelle in Roggel in de Heemkundezaal. En mocht U erg gecharmeerd zijn van een schilderij, dan zijn er natuurlijk mogelijkheden om het  in bezit te krijgen.

Om helemaal in de sfeer van oud  Roggel te komen zullen we in het naastgelegen zaaltje de oude film over Roggel in 1953 vertonen en in het inloopcafé is het mogelijk een drankje te nuttigen.

Hopelijk mogen wij en Jan U op een van deze dagen begroeten.

p.s.
Heeft u nog oude foto’s en wilt u die met ons (en misschien ook wel met de schilder) delen, neem ze dan mee , dan scannen we ze gelijk in om ze digitaal in ons archief op te slaan.