Roggelse Blaadjes september 1956

Deze maand geen wereldschokkende of misschien beter gezegd “Roggelschokkende” onderwerpen in de Roggelse Blaadjes. Misschien eens leuk en leerzaam om naar de wekelijkse rubrieken te kijken:

Parochienieuws:
zaterdag 8 september wordt als feestdag gevierd met hoogmis en lof want het is……
weet U nog wat quatertemperdagen zijn?
en wat betekent aflaten verdienen van 7 jaren en 7 quadragenen?
Mocht U het niet meer weten: Google weet het wel

Burgerlijke stand:
Misschien komt U er nog de geboorte van bekenden, buren of familieleden tegen
Opvallend het aantal onder ”vertrokken “ in de 2e helft van september, maar er is een logische verklaring voor als U de namen en bestemming leest: studenten die verder dan Roermond gingen, gingen intern of op kamers. Op en neer reizen was er niet bij.

Advertenties:
Kent U nog de zaak van Quaring? De goedkope sigaren van Verstappen, de moderne bril van J.Maassen (2 in 1) of de bekendmaking dat de oogarts in Meyel weer zijn werk hervatte. (Weet U nog hoe hij heette?)
En dan natuurlijk het grote aantal biggen dat overal te koop was want Roggel was nog voor een groot deel agrarisch.

Klik hier om de Roggelse Blaadjes van September 1956 te lezen!