Kalenderfoto oktober 2017

Foto anno 1970.
Genomen voor café Berger aan de Molenweg.
Personen v.l.n.r.:
Graad Smets, Cor Berger-Geuijen en Toon Janssen.

Café Berger was gelegen aan de Molenweg. Het was het huidige pand no. 20
Het was één van die gezellige kleine cafés waar de dorpen vroeger zo rijk aan waren. De café was niet groter dan een huiskamer en als het wat drukker was of er was een kaartavond, dan stond de deur naar de huiskamer ook open. Uit een aanvraag voor volledige vergunning voor deze lokalitiet van tezamen 38 m2 uit het Roggelsblaadje van zaterdag 9 februari kunnen we dit lezen.  Jan Berger en Cor Berger- Geuyen  (van “Geurte”) waren het kasteleins echtpaar. Bij hen woonde ook nog Jan zijn broer Baerke.
Toon Janssen (rechts) was de laatste bewoner van onze heemkundeboerderij “De Leimskoel”.

Deze foto is ook terug te vinden in ons jubileumfotoboek: “Straatbeelden in Roggel vroeger en nu” dat nog te verkrijgen is via boekhandel Thea. Prijs € 16,–

Heeft u nog opmerkingen aanvullende info of andere oude foto’s, dan horen wij dat graag van u via mail, telefoon of ons contactformulier.