Kalenderfoto mei 2016

05mei 2016

Foto uit de zestiger jaren van de vorige eeuw.
Aanleg Maassenstraat gezien vanaf de Raadhuisstraat.

Waar nu de Maassenstraat is was vroeger een pad, dat gebruikt werd door voetgangers . Vaak kerkgangers. Eind jaren vijftig-begin jaren zestig werd er een straat aangelegd. De naam Maassen is verbonden met de familie Maasen. Ze woonden in het huis dat je links op de foto ziet en dat er nu nog staat. Sjeng Maasen was burgemeester van 1896 – 1919.  Jan Maasen, één van zijn nazaten,  woonde er later en was horlogier. Je kon er ook terecht voor brillen. Als je wat inzoomt op de foto zie je achter het huis nog de twee kinderen van Jan: Thijs en Gertie.

Heeft u nog opmerkingen aanvullende of corrigerende  info of andere oude foto’s, dan horen wij dat graag van u via mail, telefoon of ons contactformulier.