Kalenderfoto juni 2024

Foto 5 juni 1962 van het Gouden bruidspaar Coenen-Peeters en familie.

Personen v.l.n.r.
1e rij:    Wilhelmina Coenen, Godefridus Coenen(1880-1966), Leonora Peeters(1887-1972) en Willem Coenen.
2e rij:    Jan Coenen, Tjeu Coenen, Truus Smeets,Louis Heijnen, Anna Maria Margaretha Waeijen, Leonardus(Lei) Coenen, Antonius(Toon) Coenen, Mariet Roelofsen, Piet Coenen, Toos Coenen en Johanna Sophia Janssen.

Foto is gemaakt op de Groenstraat waar Coene Fried en Nora woonden.
Klik hier voor de huidige situatie te bekijken
Fried (die van oorsprong botermaker was)  heeft er ook nog lang een  aanleverplaats  voor de eiercoöperatie gerund.
Maar de meesten zullen zich de garage met de BP pomp nog wel herinneren.
De zonen hadden ieder hun specialiteit: automonteur, fietsreparatie, loodgieter,smid, elektricien, lasser of taxichauffeur.  Nora ( en later Truus van Jan) runde het winkeltje rechts op de foto , waar je voor veel zaken (van inmaakringen tot fietsen) terecht kon. Later is de garage verhuisd naar de boerenbond aan de Tramstraat, waar nu B&S garage is gevestigd. Piet opende een electro zaak op de Raadhuisstraat (later schilder Jacques van de Beuken en nu Vlinz)  en zijn broers in Heythuysen en Haelen.