Kalenderfoto juni 2022

Groep 8 Basisschool de Sjans ’85-‘86

Personen v.l.n.r.
1e rij: Wendy Derks, Melanie Stevens, Suzan van Roij, Enith Linssen, Bianca Handring, Christian Bruynen.
2e rij: Ruud Janssen, Bart van Lier, Ruud Kooiman, Wendy Jeurninck Mark Kooiman,Gerard Mertens.
3e rij: Erik Janssen, Robbie Verstappen, Meester Guy Bannier, Tommy Scheenen, Marie-Louis Smolenaars, Caroline Janssen, Birgitte van Lier, Juf Door Ramaekers-Verstappen, Inge Baetsen en Ria Hendriks.

Deze maand de groep 8 die in  1986 basisschool De Sjans verliet. Deze jongens en meisjes zijn nu dus  47 of 48 jaar oud.
Deze school was vroeger opgericht door de zuster Franciscanessen van het klooster dat erbij hoorde. Veel zusters van  het klooster zijn in de kleuterschool (in de beginjaren nog bewaarschool genoemd)  of lagere school werkzaam geweest. De school heette toen de “H.Theresiaschool” en was alleen voor meisjes.
Vanaf 1970 werden de scholen in Roggel gemengd jongens/meisjes. De naam van de “H.Theresiaschool ” wijzigde toen in “Minister Calsschool”. Toen in 1985 het basisonderwijs werd ingevoerd en de kleuterschool werd opgeheven werd het b.s.  “De Sjans”.
In 2007 werden beide Roggelse basisscholen samengevoegd en werd het b.s. “De Zjwiek”.