kalenderfoto januari 2023

tekst op kalender:

Tinus Seuren bij het bewerken van houten pijpen en pedalen voor het nieuwe orgel voor de Sint Petruskerk in Roggel in de werkplaats bij de gebroeders Bongers. Het oude orgel was zwaar beschadigd tijdens de aardbeving op 13 april 1992.
(zie ook https://www.kerkorgelroggel.nl/ )

Tinus Seuren heeft vele jaren bij orgelbouwer Verschuren in Heythuysen gewerkt.
In Roggel was Tinus vooral bekend als zanger van Roggelse Liedjes op de LP “Roggel leef klein aardig dörpke”. Hier is hij ook vaak te horen samen met Piet Alofs. Beiden waren lid van zangkoor Melodia.
In deze hoedanigheid hoorden ze ook bij de kartrekkers van het Roggels Melodia Cabaret en waren ze betrokken bij de voltrekking van het huwelijk bij de boerebruiloften (zie foto hier onder).
Daarnaast was Tinus ook een begenadigd voetballer. Vele jaren was hij speler van het 1e elftal van RKSV Roggel. Hij speelde meer dan 600 wedstrijden voor zijn club. Hij is helaas te vroeg gestorven op 67 jarige leeftijd in oktober 2000.