Kalenderfoto februari 2015

kalenderfoto feb2015

Inzegening nieuwe modewinkel van de fam. Theelen in de zestiger jaren van de vorige eeuw.

Wie staan op de foto:

Personen op de foto v.l.n.r.:
1e rij: Henk, Lizette, Frans jr., Frans sr., Drien Theelen-Vullers, pastoor H.Schippers, Ruud.
2e rij: Leo, Truus, Annie en Pieter.

Waar is de foto gemaakt:

In de toen herbouwde winkel aan de Markt

Wanneer en waarom is deze foto gemaakt:

Vanwege de inzegening van de nieuwe zaak in eerste helft van de zestiger jaren (1963?)

Wie heeft de foto gemaakt?

Niet bekend

In 1877 is de overgrootvader (  van de huidige directeur Pieter) begonnen met de zaak. De zaak werd overgenomen door grootvader Piet (1879-1935). Het was toen een café, annex kruidenierszaak annex bakkerij.   De zaak werd voortgezet door vader Frans. (1919-1969) De bakkerij en kruidenierszaak was inmiddels vervangen door een textiel winkel. Later verdween ook het caf’é en werd de modewinkel uitgebreid. Uit deze tijd is de foto. Vader Frans stierf in 1969 op 49 jarige leeftijd. Het bedrijf behield zijn naam.
Pieter Theelen, de huidige directeur, kwam in de zaak op zijn 17e. Hij nam na het overlijden van zijn vader Frans de leiding over en bouwde de zaak verder uit tot modecentrum Theelen met naast Roggel vestigingen in Boxtel, Horst en Panningen.

Klik hier om uw eigen herinneringen of aanvullingen te sturen