Kalenderfoto april 2020

Familie van Heur-Derks, bij gelegenheid van het zilveren huwelijksfeest in 1966. Personen op de foto v.l.n.r.
Zittend: Andrees van Heur, Trui van Heur-Derks, Marieke (ongetrouwde en inwonende zus van Andrees).
Staand: Frans, Tiny, Huub, Nelly, Wim en Jan.

Andrees en Trui woonden op de Kleine Laak 14.
Rond 1900 werd  deze boerderij met een winkel en bijbehorende gronden gekocht door vader Francis Hubertus van Heur (Frans). Hij woonde op moment van aankoop als dienstknecht in Hamont België en trouwde in 1900 met Chistina Fleuren uit Baarlo. Zij kregen 4 kinderen waarvan er twee jong zijn overleden Na het overlijden van Christina en Frans ging het eigendom via boedelscheiding over naar zoon Andrees.
Hij trouwde in 1941 met Trui Derks van de Sterrenbos uit Neer en de boerderij werd flink verbouwd.
Hij bouwde het bedrijf uit met een kuikenbroederij en de nodige kippenhokken waarin ook een kippenvermeerderingsbedrijf wordt gevormd. Daarnaast was er een eierenverzamelplaats voor de boeren op de Laak en dit in dienst van eierenhandel Janssen Dijks uit Roermond.
In de slechte tijden van de eierprijzen werden enkele kippenhokken verbouwd tot varkensstallen voor het fokken van varkens.
Andrees en Trui kregen 6 kinderen op de Laak waarvan er nog 5 leven; Wim overleed in 1981.
Geen van de kinderen hebben het huis op de Laak willen overnemen en het is daarom in 1975 verkocht aan Tjeu Verstegen uit Roggel en daarna weer doorverkocht aan Fam. Boonen Roggel.

Andrees en Trui hebben een nieuw huis gebouwd op Kikveld in Roggel en zijn daarna gaan wonen in een bejaardenwoning op de Pastoor Schippersstraat waar zij zijn overleden. ( Andrees in 1991 en Trui 1997).