In memoriam Lei Hensels

Wij ontvingen gisteren 26 juli het droevige bericht van het overlijden van ons lid Lei Hensels.
Lei was al zo’n 10 tal jaren lid van onze vereniging.
Hij was binnen onze vereniging bekend om zijn brede interesse en kennis en daardoor vaak een vraagbaak voor andere leden.
Ook in het Limburgs verleden was hij zeer geinteresseerd. Met natuurlijk bijzondere aandacht voor Roggel en Z-Limburg waar zijn roots lagen.
Zijn thuis bieb bevat vele boeken daarover.
Ook de natuur was voor hem een onuitputtelijke bron voor studie en observatie met natuurlijk een speciale plek voor de bijenteelt waarin hij lang professioneel werkzaam is geweest.
 Als Heemkunde vereniging hebben we in verscheidene lezingen hierover mogen genieten, altijd ondersteund door veel foto’s die hij vaak zelf gemaakt had.
Ook onze parochiekerk had een speciaal plekje in zijn hart.
Enkele jaren geleden heeft hij er onze leden nog rondgeleid en veel verteld over de geschiedenis van dit voor Roggel zo belangrijke gebouw.
Mede door hem werd ook het maken van de Kroedwès weer in ere hersteld.
Over enkele weken (Maria ten hemelopneming)) is het weer zover, maar dan zullen we dat zonder Lei moeten doen en dat zal niet de laatste keer zijn dat we hem missen.

Maar uiteraard zullen zijn echtgenote Annie en de rest van de familie hem nog veel vaker gaan missen. Wij wensen hun dan ook veel sterkte met het verlies van hun man, (schoon)vader en opa.