In memoriam Jan van Nieuwenhoven

Vandaag 24 februari 2021 bereikte ons het droevige bericht dat gisteren plotseling Jan van Nieuwenhoven is overleden.

Jan was al 10 jaar lid van onze vereniging. Toen Jan minder actief werd op de familieboerderij op de Heide, leek het hem leuk om zijn kennis over het boerenbedrijf in vroegere jaren te gebruiken op onze museumboerderij “De Leimskoel”.

Hij heeft dit altijd met woord en daad gedaan. Hij was graag actief tijdens open dagen waarop hij bijvoorbeeld het stoten van boter of het draaien van touw demonstreerde. Ook was hij vaker actief bij oogst-  en zaaiwerkzaamheden.
Toen we een aantal jaren geleden begonnen met rondleidingen was Jan ook direct bereid om als gids bij rondleidingen te functioneren. Dat was hem op het lijf geschreven.

Maar Jan zijn interesse binnen onze vereniging ging verder als alleen het boerenwerk.
Hij was ook een trouwe bezoeker van onze bijeenkomsten en contactavonden.  Wat het onderwerp ook was: Jan was aanwezig en wist vaak aanvullende informatie te geven over vele onderwerpen. Hij was ook een goed verteller en wist na zo’n avond zijn tafelgenoten nog met menig verhaal over vroeger te boeien. En dat alles graag onder het genot van een glaasje  (liefst witte) wijn.

Het is uit het bovenstaande duidelijk dat we Jan binnen onze vereniging erg zullen gaan missen, maar het grootste gemis zullen  ongetwijfeld zijn vrouw Leen en de kinderen ervaren. Wij wensen hun dan ook veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.