Haveroogst heemtuin “De Leimskoel”

A.s zaterdag 5 augustus zal om 13.00 u. de haver in de heemtuin “De Leimskoel”worden geoogst.
Dit maaien en dorsen zal gebeuren door middel van de combine van de heer Reijnders uit Beesel.
Deze oldtimer combine wordt getrokken en aangedreven door een tractor.
Het is een Active combine, gemaakt in Zweden en is meer dan 60 jaar oud.
Heel spectaculair zijn ook de vele aandrijfriemen die aan de buitenkant zichtbaar zijn.
Hieronder enkele foto’s van deze machine.

Wilt U deze machine in actie zien kom dan a.s. zaterdag om 13.00 uur naar heemtuin “De Leimskoel”aan de Kunnenweg 10 in Roggel.
Uiteraard zijn we wel afhankelijk van de weergoden.

Die weergoden hebben intussen anders bepaald:
Het nieuwe tijdstip is a.s. maandag 7 augustus om 15.00 uur.

De oogst heeft inmiddels plaatsgevonden. Jos Smeets heeft er een mooie reportage van gemaakt:
Klik hier om die te bekijken.