Heemkundevereniging werkt mee aan verkeersdag

Op  donderdag 8 juni werd er op het plein achter het gezondheidscentrum een verkeersdag over het landbouwverkeer gehouden voor de Basisschool.

Het belangrijkste doel van de activiteit was om de meest kwetsbare verkeersdeelnemers, namelijk de jeugd te voet en op de fiets, kennis te laten maken met de omvang van landbouwvoertuigen. En om ze gevoel te laten krijgen voor de gevaren van die grote voertuigen.
Op het plein werden voor dit doel een aantal landbouwvoertuigen geplaatst door de Werktuigencoöperatie Leudal.
De organisatie heeft gevraagd of de Heemkundevereniging er ook enkele oude werktuigen of machines wilde plaatsen om de tegenstellingen tussen vroeger en nu voor de jeugd zichtbaar te maken.

De “boerderijgroep” heeft spontaan hun hulp hierbij toegezegd en was er  met diverse werktuigen en/of machines aanwezig.

Door op de foto hiernaast te klikken ziet u een fotoreportage van de activiteiten door de heemkundevereniging op deze dag .